Technologia Blockchain pomoże budować franczyzowe potęgi

Technologia Blockchain pomoże budować franczyzowe potęgi

Blockchain jest coraz bardziej popularny, ale nie tylko dzięki kryptowalutom. Najnowsze rozwiązania znajdziemy już w dziedzinie sztuki, piłce nożnej, a teraz okazuje się, że kolejnym przystankiem dla tej technologii jest franczyza.

Technologia Blockchain pomoże budować franczyzowe potęgi

Wielu ludzi zdaje sobię sprawę z tego, że zasada działania technologii blockchain pozwala na wykorzystanie jej w wielu firmach i dziedzinach. Blockchain znajdziemy już w rozwiązaniach, służących do śledzenia dostaw żwyności, a także w opiece zdrowotnej.

Według Forbesa interesującą możliwością przetestowania tych rozwiązań jest franczyza. Pomysł został omówiony na niedawnym posiedzeniu komisji „International Bar Association’s Franchise” we Włoszech. Craig Tractenberg, z kancelarii prawnej Fox Rothchild, powiedział:

Customers can have a cryptocurrency loyalty program across all Chanticleer Holding brands — and beyond. It runs on the MobivityMind commerce platform, and will pay out in Merits, a cryptocurrency that’s leveraging the same infrastructure and principles of Bitcoin, Ethereum, Ripple, Litecoin, and more.

Jedną z kluczowych cech technologii jest to, że transakcje odbywają się bez pośredników, co może skutkować zmniejszeniem kosztów obsługi transakcji. Takie rozwiązanie (peer-to-peer) może również wykorzystywać inteligentne kontrakty, które właściwie są samospełniającymi się umowami.



The discussion itemized the commercial application of the technology to the franchise context. Cited was FOODCOIN Ecosystems as a global marketplace for food and agricultural products designed to eliminate intermediaries through the use of smart contacts. Another emerging company is FANTOM Foundation, which has apps for food reservations, geolocation and supply chain management. Carry Protocol, provides merchants and customers a platform to communicate and understand each other, and is effectively an advertising channel.

W dyskusji wymieniono komercyjne zastosowania technologii w odniesieniu do franczyzy. Wspomniano o FOODCOIN Ecosystems jako globalnym rynku żywności i produktów rolnych, zaprojektowany w celu wyeliminowania pośredników poprzez wykorzystanie inteligentnych kontaktów. Kolejną powstającą firmą jest Fundacja FANTOM, która powiązana jest z aplikacją do zamawiania żywności, geolokalizacji i zarządzania łańcuchem dostaw. Carry Protocol zapewnia sprzedawcom i klientom platformę do wzajemnego komunikowania się oraz ponadto jest skutecznym kanałem reklamowym. Wspomina Tractenberg

Innym sposobem wykorzystania blockchain w sektorze publicznym są programy lojalnościowe. Chanticleer Holding, który jest właścicielem marek - American Burger i Hooters, korzysta z innowacyjnego programu lojalnościowego, mającego na celu tokenizację lojalności klientów (czyli konsumenci dostają tokeny w zamian za zakup produktów). Dyrektor generalny grupy, Michael Pruitt, powiedział:

Customers can have a cryptocurrency loyalty program across all Chanticleer Holding brands — and beyond. It runs on the MobivityMind commerce platform, and will pay out in Merits, a cryptocurrency that’s leveraging the same infrastructure and principles of Bitcoin, Ethereum, Ripple, Litecoin, and more.


Dołącz do naszej grupy na FacebookuAltcoin Polska.pl


Binance - Największa giełda walut cyfrowych i kryptowalut

Ledger Nano S - Bezpieczny portfel sprzętowy